Web Analytics

Vores løsninger skaber værdi. Målbar værdi!

I modsætning til de gamle medier og den fysiske butik, kan alt hvad brugere foretager sig online spores, analyseres og fortolkes. Og det er hemmeligheden bag enhver online succes.

Hos Userfriendly.dk spiller web analytics og tracking en central rolle for alle vores webløsninger. Vi kan hjælpe dig med at afklare dine trackingbehov og med at implementere Google Analytics, så det understøtter behovene i din forretning. Ofte anbefaler vi, at man etablerer et skræddersyet KPI dashboard, så man automatisk får fortløbende rapportering på ens målopfyldelser.

Efterfølgende kan vi også hjælpe dig med at overvåge udviklingen på de digitale kanaler, analysere tendenser og identificere problemer på dit site eller nye muligheder i samspillet mellem sitet og dine online aktiviteter og indsatser.

Vi arbejder med Google Analytics, som på få år blevet markedets mest udbredte værktøj til webstatistik og -analyse. Og det med god grund. Ikke bare er tjenesten gratis at bruge, men Google Analytics udvikler sig også konstant og kan i dag håndtere selv de mest avancerede webanalyse-opgaver.

Uanset den specifikke ydelse, er der en række leverancer, som typisk indgår i vores Web Analytics / Google Analytics løsninger:

    • Behovsafdækning og KPI-identifikation. Udgangspunktet for din tracking-løsning bør altid være en afdækning af virksomhedens behov og de vigtigste KPI’er for den digitale tilstedeværelse. Det kan være som selvstændigt projekt eller som del af en komplet digital strategi.

 

    • Struktureret dataopsamling. Konti og profiler skal sættes op korrekt, så data altid er tilgængelige, evt. også på tværs af domæner. Der er næsten altid behov for et niveau af tilpasning af løsningen, så der skabes så fuldstændigt et billede af brugernes adfærd som muligt. Ofte anbefaler vi at implementere en tilpasset udgave af Googles Tag Manager til at håndtere alle tracking-behov på sitet.

 

    • Tolkning. Ekspertvurderinger baseret på konkret adfærd. Data er kun noget værd, hvis man kan forstå dem og fortolke dem. Som en naturlig del af Google Analytics kobler vi brugervenlighed og tal, forretningsforståelse og statistik og identificerer muligheder og udfordringer i virksomhedens digitale tilstedeværelse.

 

    • Undervisning af relevante brugere. Når man skal til at arbejde struktureret med måling og data, er det vigtigt at den grundlæggende viden om web analyse og Google Analytics er bredt ud til andre end kerneteamet. Vi underviser brugere på forskellige niveauer for at sikre den bedst mulige brug af tal og data.
バイナリーオプション
Mgid